Mijn (b)engeltjes...

Click to play this Smilebox scrapbook
Create your own scrapbook - Powered by Smilebox
This scrapbooking design made with Smilebox

zaterdag 20 april 2013

"Ik help mijn mama!"

 
Ik help mijn mama met de was...
 
Op maandag 15/4/2013 is juf Sandra heel boos geweest op JaNee!  Oei oei oei, wat had ze dan verkeerd gedaan?
Alle kindjes in de klas weten heel goed dat als we schilderen, we een schortje moeten aandoen.
JaNee was dit blijkbaar vergeten met als resultaat dat heel haar t-shirt vol met verf hing.
Foei voor JaNee dus!
 

Wat moesten we nu doen?  De mama van JaNee zal niet blij zijn als ze JaNee ziet.
We denken allemaal hard na...
Ah juf, in de wasmachine stoppen! 
Een klein probleem ... op school is er geen wasmachine.  Wat nu?
Ah juf, met water en zeep!
Ok en waar doen we dat in?
In een grote bak!
 
 
En de zeep juf Sandra is ....
 
niet om te drinken!!!!!!!!!!!!!!!!
 
maar om schuim te maken in het water!
 
Dan kunnen we eindelijk beginnen.
T-shirt uit en hop het water in.
 

Oei, nu is onze t-shirt nat.  Wat moet er nu gebeuren?
Drogen aan de waslijn.
Techniek van de dag: kleren omhoog hangen met waspelden :)
 
In de namiddag vierden we de verjaardag van Alexandra en Xavier!
Vier dikke kussen van juf Sandra
 
Op dinsdag mocht iedereen een vuil kledingstuk van thuis meebrengen en brachten we een bezoekje aan de wasserette.
Maar eerst ... de was sorteren!
 





 
En dan hop, met z'n allen naar de wasserette!

 JaNee zit er al in :)
 Ook de andere was stoppen we in de machine.


 waspoeder
 een beetje wasverzachter
 nog een centje erbij en draaien maar

 geduldig wachten we tot de wasmachine klaar is


En dan hop, terug naar school!
 
Buiten schijnt de zon dus .... wasdraad spannen en de was ophangen.
 
 Ook JaNee hangt lekker te drogen in de zon :)
 
Nadien moet de was natuurlijk nog gestreken worden.
Lou is een echte kennen er doet ons voor hoe het moet :)
 
 eerst mooi glad strijken
opplooien en de kast in!
 
 Ook in de klas leeft het thema helemaal!







 
Volgende week gaan we onze mama's eens goed bekijken.
"Ik maak me mooi, net als mama!"
Tot dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten